اللهم عجل الولیک الفرج
ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاه های ایران

اربعین امام حسین (ع)

در فرهنگ عاشورا، اربعین به چهلمین روز شهادت حسین بن علی‏ «ع‏» گفته می‏شود که مصادف با روز بیستم ماه صفر است. در روز بیستم صفر نیز، شیعیان، عظیم ترین مراسم سوگواری را در کشورها و شهرهای مختلف به یاد عاشورای حسینی بر پا می‏کنند.

در نخستین اربعین شهادت امام حسین‏«ع‏»، جابر بن عبد الله انصاری و عطیه عوفی‏ موفق به زیارت تربت و قبر سید الشهدا شدند. بنا به برخی نقلها، در همان اربعین، کاروان‏اسرای اهل بیت‏ «ع‏» در باز گشت از شام و سر راه مدینه، از کربلا گذشتند و با جابر دیدار کردند. البته برخی از مورخان هم آن را نفی کرده و نپذیرفته‏اند. از جمله مرحوم محدث‏ قمی در «منتهی الآمال‏» دلایلی ذکر می‏کند که دیدار اهل بیت از کربلا در اربعین اول نبوده‏است.  بعضی از علما نیز در این باره تحقیق مبسوط و مستقلی انجام داده‏اند که منتشرشده است.  به هر حال، تکریم این روز و احیای خاطره غمبار عاشورا، رمز تداوم شور عاشورایی در زمان های بعد بوده است.

یکی از زیارت های با فضیلت امام حسین‏ «ع‏» زیارت اربعین آن حضرت است که از مضامین بالایی برخوردار است.

 

                                                  بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...
ارسال توسط مصطفی

رژيم غذايي در فصول سرد سال

جام جم آنلاين: هر چه هوا سردتر مي‌شود ، بر آمار مبتلايان به انواع ويروس‌هاي سرماخوردگي هم افزوده مي‌شود، در حالي كه متخصصان بر اين باورند نوع تغذيه مي‌تواند ما را در برابر اين بيماري محافظت كند.

دكتر سيدعلي كشاورز ، مدير گروه تغذيه و بيو‌شيمي دانشگاه علوم پزشكي تهران با فرا رسيدن روزهاي سرد سال توصيه مي‌كند: مصرف نوشيدني‌هاي گرم مانند شير، چاي، سوپ و آش را نبايد فراموش كرد چون اين دسته از نوشيدني‌ها در اين روزهاي سرد مفيد و مناسب است.

به خصوص زماني كه فرد دچار سرماخوردگي شده باشد مايعات گرم، بهترين مواد غذايي هستند كه طول دوره درمان را كوتاه كرده و بيماري را تسكين مي‌دهند.

ميوه يا آبميوه

وي با تاكيد بر مصرف ميوه‌ها مي‌افزايد: در كنار مصرف مايعات گرم، استفاده از ميوه‌‌ها نيز نبايد فراموش شود. برخي افراد آبميوه را ترجيح مي‌دهند و به همين دليل ميوه را كنار مي‌گذارند.

البته اگر بيمار در شرايط خاصي است كه نمي‌تواند ميوه بخورد، شرايط فرق داشته و آبميوه جايگزيني مناسب است، اما در شرايط كلي، وقتي آبميوه را مي‌گيريم، ارزش تغذيه‌اي آن را نيز تا حد زيادي از بين برده‌ايم.

 

دنباله در ادامه مطلب......

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط

همه ما خودمان را چنين متقاعد مي كنيم كه زندگي بهتري خواهيم داشت اگر:

شغلمان را تغيير دهيم

مهاجرت كنيم

با افراد تازه اي آشنا شويم

ازدواج كنيم

فكر ميكنيم،‌ زندگي بهتر خواهد شد اگر:

ترفيع بگيريم

اقامت بگيريم

با افراد بيشتري آشنا شويم

بچه دار شويم

  و خسته مي شويم وقتي:

مي بينيم رييسمان نمي فهمد

زبان مشترك نداريم

همديگر را نمي فهميم

مي‌بينيم كودكانمان به توجه مداوم نيازمندند

 

بهتر است صبر كنيم ...

با خود مي گوييم زندگي وقتي بهتر خواهد شد كه :

 

شما از جمله كساني هستيد كه براي در ميان گذاشتن اين پيام در خاطر من بودید.

 

                                                                             دنباله در ادامه مطلب...

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 1 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط


دختر دانش آموزی صورتی زشت داشت . دندان هایی نامتناسب با گونه هایش ،موهای کم پشت و رنگ چهره ای تیره . روز اولی که به مدرسه جدیدی آمد ، هیچ دختری حاضر نبود کنار او بنشیند . نقطه مقابل او دختر زیبارو و پولداری بود که مورد توجه همه قرار داشت .او در همان روز اول مقابل تازه وارد ایستاد و از او پرسید :

میدونی زشت ترین دختر این کلاسی ؟یک دفعه کلاس از خنده ترکید ...

بعضی ها هم اغراق آمیزتر می خندیدند . اما تازه وارد با نگاهی مملو از مهربانی و عشق در جوابش جمله ای گفت که موجب شد در همان روز اول، احترام ویژه ای درمیان همه و از جمله من پیدا کند :

اما بر عکس من ، تو بسیار زیبا و جذاب هستی

او با همین یک جمله نشان داد که قابل اطمینان ترین فردی است که می توان به او اعتماد کرد و لذا کار به جایی رسید که برای اردوی آخر هفته همه می خواستند با او هم گروه باشند .

او برای هر کسی نام مناسبی انتخاب کرده بود . به یکی می گفت چشم عسلی و به یکی ابرو کمانی و ... . به یکی از دبیران ، لقب خوش اخلاق ترین معلم دنیا و به مستخدم مدرسه هم محبوب ترین یاور دانش آموزان را داده بود . آری ویژگی برجسته او در تعریف و تمجید هایش از دیگران بود که واقعاً به حرف هایش ایمان داشت و دقیقاً به جنبه های مثبت فرد اشاره می کرد . مثلاً به من می گفت بزرگترین نویسنده دنیا و به خواهرم می گفت بهترین آشپز دنیا ! و حق هم داشت . آشپزی خواهرم حرف نداشت و من از این تعجب کرده بودم که او توی هفته اول چگونه این را فهمیده بود .

سالها بعد وقتی او به عنوان شهردار شهر کوچک ما انتخاب شده بود به دیدنش رفتم و  بدون توجه به صورت ظاهری اش احساس کردم شدیداً به او علاقه مندم .

5 سال پیش وقتی برای خواستگاری اش رفتم ، دلیل علاقه ام را جذابیت سحر آمیزش میدانستم و او با همان سادگی و وقار همیشگی اش گفت :

برای دیدن جذابیت یک چیز ، باید قبل از آن جذاب بود !
در حال حاضر من از او یک دختر سه ساله دارم . دخترم بسیار زیبا ست و همه از زیبایی صورتش در حیرتند

روزی مادرم از همسرم سؤال کرد که راز زیبایی دخترمان در چیست ؟

همسرم جواب داد :

من زیبایی چهره دخترم را مدیون خانواده پدری او هستم .

و مادرم روز بعد نیمی از دارایی خانواده را به ما بخشید . شاد بودن، تنها انتقامی است که میتوان از زندگی گرفت
 

آیا می دانید این داستان از کیست ؟ارنستو چه گوار

 




تاریخ: چهار شنبه 1 بهمن 1389برچسب:خوش اخلاقی زشتی را می پوشاند!!!,
ارسال توسط

خبرگزاری مهر - گروه دین و اندیشه : در قرآن، آیات بسیارى وجود دارد که به شهادت روایات مستند و معتبر، درباره حضرت مهدى(عج) و قیام جهانى او نازل شده است که در اینجا تعدادی از آنها را مرور می کنیم .
امام صادق در باره قول خداى عزوجل: "هو الذى ارسل رسوله بالهدى و دین الحق لیظهره على الدین کله و لو کره المشرکون"(سوره توبه، آیه 33) فرمود: به خدا سوگند هنوز تأویل این آیه نازل نشده و تا زمان قیام قائم نیز نازل نخواهد شد. پس زمانى که قائم به پا خیزد، هیچ کافر و مشرکى نمى ماند مگر آنکه خروج او را ناخوشایند مى شمارد.

امام باقر در باره آیه شریفه " و قل جاء الحق و زهق الباطل إن الباطل کان زهوقاً" (سوره آسرا، آیه 81) فرمود: زمانى که قائم قیام کند، دولت باطل از بین خواهد رفت.

امام صادق در بیان معناى آیه کریمه " و لقد کتبنا فى الزبور من بعدالذکر أن الأرض یرثها عبادى الصالحون"(سوره انبیا،آیه 105) فرمود: تمام کتب آسمانى، ذکر خداست، و بندگان شایسته خدا که وارثان زمین هستند، حضرت قائم و یاران او مى باشند.

امام باقر درباره قول خداى عزوجل: الذین ان مکناهم فى الأرض اقاموا الصلوة و آتوا الزکاة... (سوره حج، آیه 41) فرمود: این آیه درحق آل محمد است در حق حضرت مهدى و یاران او که خداوند شرق و غرب زمین را تحت سلطه آنان قرار مى دهد و به وسیله آنان دین را پیروز گردانده و بدعتها و باطلها را مى میراند.

امام سجاد زمانى که این آیه شریفه را قرائت نمود " وعد الله الذین آمنوا منکم و عملوا الصالحات لیستخلفنهم فى الأرض کما استخلف الذین من قبلهم و لیمکنن لهم دینهم الذى ارتضى لهم و لیبدلنهم من بعد خوفهم أمناً یعبدوننى و لایشرکون بى شیئاً" ( سوره نور، آیه 55) فرمود: به خدا سوگند آنان شیعیان ما اهلبیت هستند، خداوند آن خلافت در زمین و اقتدار بخشیدن به دین را به وسیله آنان و به دست مردى از ما، نجات خواهد داد و هم اوست که پیامبر ما در موردش فرمود اگر از عمر دنیا جز یک روز باقى نمانده باشد، خداوند همان روز را آنچنان طولانى خواهد کرد که مردى از خاندان من که همنام من است فرا برسد و زمین را آنچنان که از ظلم و جور پر شده باشد، از عدل و داد آکنده سازد.

امام صادق فرمود: آیه "أمن یجیب المظطر اذا دعاه و یکشف السوء و یجعلکم خلفاء الأرض"(سوره نمل، آیه 62) درباره قائم از آل محمد نازل شده است. به خدا سوگند، او همان مضطر درمانده اى است که چون در مقام ابراهیم دو رکعت نماز گزارد و فرج خویش از خدا بخواهد، خداوند دعایش را اجابت کند و بدیها را برطرف سازد و او را در زمین خلیفه قرار دهد.

                                                                                          منبع : پایگاه اینترنتی پرشین وی

 




ارسال توسط مصطفی

این چیزها فقط تو ایران اتفاق می افتد

هیچ کجای دنیا چنین چیزی نمی بینی

واسه دیدنش برو    ادامه مطلب    فقط نظر یادت نره  ........



ادامه مطلب...
ارسال توسط مصطفی